Stijn @ Australië!

Australian Football!

Zoo daar issie weer,

Inmiddels is hier het weekend ook weer voorbij gevlogen! Een weekend wat in het teken stond van Australian Football. Maar eigenijk niet alleen het weekend, dat is hier echt het gespreksonderwerp van de dag. Football, football, football.

Nu moet ik zeggen, nu ik de regels snap is het ook wel een hele leuke sport. Echt waar, bijna alles is geoorloofd in gevecht om de bal. Sla je iemand in zijn gezicht, prima, dan wordt je op basis van de TV-beelden voor de weken erna geschorst maar mag je de wedstrijd uitspelen. En buiten dat alles draait om football,zijn er bij het football zelf ook nog een aantal belangrijke dingen die niet mogen ontbreken: Beer, pies and hamburgers.

Zaterdagmiddag ben ik naar een lokale wedstrijd van mijn neef geweest, speelt hier in het eerste. Weliswaar in de 'third division', maar het is toch leuk om het van zo dichtbij mee te maken. Heerlijk langs de kant in het zonnetje, 22 graden en een blik of wat bier. Prima te doen dacht ik zo.

Zondag zijn we in alle vroegte al gaan wielrennen, 60 km, alsof het niks is op een zondagochtend. Heerlijke natuur, prachtige fietspaden. En dat had ik van tevoren niet van Australië verwacht.Later in de middag was het toch echt tijd om naar een 'AFL-match' te gaan. Jonge jonge, wat een stelletje gekken. 80.000 man proppen ze in een stadion, supporters van beide teams door elkaar en ze lachen elkaar alleen maar uit. En het mooie is, er zijn ongeveer net zo veel mannen als vrouwen, maar de vrouwen schreeuwen wel 2x zo hard.. En na de wedstrijd, als we toch met 48 punten verschil verloren hebben, gaan ze weer arm in arm lachend het stadion uit....... Aussies??

Hier wordt het de komende week waarschijnlijk weer een stuk minder qua weer, maar dat mag de pret niet bederven. We gaan weer een mooie week tegemoet en jullie horen van me!

X Stijn

Reacties

Reacties

Arjan

Had je nu maar je kaarten bij je... Kon je veel rode kaarten uitdelen.

Veel plezier in Oz!!

Gerry

Leuk verhaal; andere kant van Australie: football en fietspaden. Geniet!

toon

dus een echte mannen sport ( niet voor watjes)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!