Stijn @ Australië!

Een weekje verder in Wonga Park..

Hallo iedereen,

Inmiddels zijn we weer een week verder en vliegt de tijd werkelijk voorbij. Even een update van wat ik de afgelopen week gedaan heb:

Het was een weekje met wisselvallig weer. Zo hebben we een hoop zon gehad, met in het weekend prachtig weer, zon en 24 graden. Doordeweeks wil het hier wel eens ontzettend hard regenen, zo ook op dit moment. Net als gisteren is het hier vandaag maar 14 graden, koud dus.

Vorige week heb ik met Henk hier op de Harley gecrosst door de bergen, echt helemaal geweldig. Mocht ik later ook zo'n beurs hebben dan koop ik er ook een......

Ook ben ik deze week 2x in Melbourne City geweest om een beetje de stad te bekijken. Het is een hele mooie stad en je kunt zien dat het echt een wereldstad is. Huge, druk, wolkenkrabbers, verschillende stadions, theaters etc. Heel gaaf om tussendoor te lopen, maar af en toe vraag je jezelf echt af hoe ze zoiets hebben kunnen bouwen.

Ook is het hier uiterst geschikt om te wielrennen. Berg op, berg af, berg op berg af.. Heerlijk. Maar ook hier hebben ze wel aparte routes om te gaan fietsen. Zo heb ik afgelopen vrijdag 'Mountain Highway' beklommen. Deze weg is DÉ weg in Victoria waar wielrenners naartoe komen om hem te fietsen. Het was erg gaaf, door een prachtige omgeving. Helaas was het weer op de top iets anders dan beneden....

En natuurlijk, zoals ik al zei, is het in het weekend dan altijd weer mooi weer. Zo ook afgelopen zaterdag, 24 graden en zonn! Ik ben weer naar een lokale wedstrijd van het Australian Football geweest, altijd lekker in het zonnetje zitten kijken naar een sport waar alles mag.

In de avond nog uit geweest naar een bar in Melbourne, maar wat ze hier een bar noemen is bij ons 2x een 'club'. Ontzettend groot, luxe en heerlijk druk. Maar het was absoluut gezellig om eerst 45 minuten naar een parkeerplaats te zoeken om vervolgens een uur in de rij te staan om naar binnen te mogen. In Australië is het blijkbaar zo dat ze je bewust buiten laten staan om zo aan iedereen te laten zien dat de club populair is en zo dus meer mensen trekt.. Fijn...

Zodoende, tot zover weer een weekje Wonga Park/Melbourne.

Inmiddels ben ik plannen aan het maken om over 2,5 week naar The Northern Territory te gaan. Dat is zeg maar de 'bush' van Australië. Crocodiles, waterfalls, Ayers Rock etc. Een bezoek aan Sydney is ook nog een van de wensen en mogelijk ga ik ook nog 2 weken naar Queensland, waar o.a. de Great Barriër Reef ligt.

Jullie horen van me,

Stijn

Reacties

Reacties

Melinda

Ha Stijn,
Leuke verhalen, mooie fotos en spannende plannen voor de komende weken, echt super. Een ding hoeven we niet te zeggen, Geniet!, want zo te zien doe je dat al volop. Have fun!
Groetjes, Melinda

Yvonne de Kok

Hoi Stijn,

Geniet er maar van! Het lijkt me een prachtig land.
Ik zal wel een beetje op je moeder letten.
Groetjes en nog een hele mooie tijd daar,
Yvonne

Liz

Het is erg leuk om mee te lezen hoe je Australie ervaart - ben heel benieuwd naar her vervolg!
Tot gauw, en pas op vor de crocs!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!