Stijn @ Australië!

Phillip Island and Bushcamping!

Daar ben ik weer,

Na 2 weken niks van me te laten horen, volgt hier weer een mooi verhaaltje. Inmiddels heb ik er hier al bijna 4 weken opzitten (ongelooflijk, de tijd gaat veeeeeeel te snel). Het waren dan ook 4 prachtige weken, met toch wel 2 hoogtepunten in de laatste 1,5 week: Phillip Island en Bushcamping!

Vorige week ben ik met Henk, Paul enPhil voor een weekend naar Phillip Island geweest. We hebben daar meegedaan aan de plaatselijke 'wielerwedstrijd'. Door de Bass Hills, over zo'n 120 kilometer lengte. Berg op, berg af.. Vrijdagmiddag vertrokken we rond een uur of 2, zo'n 1,5 uur rijden om vervolgens in San Remo aan te komen tussen de Bass Hills. Prachtige omgeving en het voeldenet of ik even terugwasin Holland. Heel veel gras, koeien, boerderijen ennatuurlijk debewolking niet te vergeten. NetHolland dus, alleen met heuvels. Vrijdagavond nog wat gegeten ineen plaatselijkItaliaans restaurant, om natuurlijk de nodige pasta voor de volgende dag naar binnen te werken.

Zaterdagochtend 06:30 was het zover. Bed uit, wedstrijd startteom 08:00.Vooruitzicht was: Zon en 18 graden! Maarja, zul je altijd zien, kijk je naar buiten: Bewolkt, mistig, 8 graden.. En zo vol goede moed naar de start....... Heerlijk koud, maar wel een unieke ervaring.

Na 5 uur gefietst te hebben, dachten we dat we er bijna waren.Dat was ook zo, alleen duurde de laatste10 km wel heel erg lang.. Vanaf hetmiddaguur toch in de zon gefietst, waardoor het een heerlijke dag werd.Uiteindelijk toch voldaan over de finish gekomen, waar de massagetafels en het bier ons stonden op te wachten. Nooit verkeerd, met 120 km in de benen.

Na een heerlijke massage terug naar het vakantiehuis om vervolgens nog even te gaan kijken bij een prachtige zonsondergang en de welbekende pinguïns van Phillip Island. Weer een onvergetelijke ervaring erbij, prachtig! Kijk maar naar de foto's, dan heb je een kleine impressie. Daarna was het tijd om terug huiswaarts te keren, na een prachtige dag!

En zo was er weer een weekend voorbij. De rest van de week prima weer gehad. Dinsdag en woensdag kwamen de tuinmannen van Henk hier zijn tuin maar weer eens bijwerken, was inmiddels zo'n 6 maanden niks aan gedaan dus was hoog tijd. Ik heb hen maar geholpen, en zo heerlijk in het zonnetje is dat absoluut niet vervelend.

Inmiddels is ook het volgende weekend hier voorbij en dat was echt een weekend wat ik nooit zal vergeten. Afgelopen 3 dagen ben ik gaan ´bushcampen´ met Katrina, Mark en 7 van hun vrienden. Top top top!

Vrijdag aan het eind van de dag reden we richting bestemming, waar we de rest van het weekend zouden blijven. Ik had echt geen idee wat ik kon verwachten, maar er was me verteld datik het ongetwijfeld gaaf zou vinden. Na 1,5 uur gereden te hebben kwamen we inderdaad aan in de bush en moesten we inhet donker het kamp opzetten. In Nederland denk je al gauw bij camping aan een park vol met caravans, toiletruimtes, doucheruimtes, restaurant etc. Hier dus niet. Geen toilet, geen douche en geen caravans. Niemand om je heen, alleen de natuur. Na 2 uur stond het kamp eindelijk en was het tijd voor bier en een groot kampvuur. Erg gezellig, om vervolgens om 04:30 te gaan slapen bij een temperatuur van onder het vriespunt. Koud dus in een slaapzak...

Zaterdagmorgen zag je bij daglicht pas echt hoe gaaf de omgeving daar is en hoe rustig het 'was'. M'n voeten waren overigens bevroren, met 3 paar sokken aan..Maar dat mocht de pret niet bederven. Alles wat in Nederland door alle regeltjes niet mag, mag in Australië dus wel. Vissen, crossen op motoren, kampvuur maken, kettingzagen meenemen om bomen om te zagen, 4-wheeldrives in de bossen etc.

Zo gezegd zo gedaan. Mark en zijn vrienden hadden in totaal 3 dirtbikes meegenomen, hengels, vangnetten, kettingzagen. Zodoende zijn we zaterdagmiddag gaan crossen op de dirtbikes. Coooooooool! Echt gaaf! Verder doen ze ook niet zo heel veel, de vrouwen zitten natuurlijk met hun magazines aan het kampvuur en wij zijn een beetje gaan vissen en wat gaan crossen. Zo kom je de dag wel door..

Zo zien jullie maar weer dat het hier echt genieten is. Ik heb echt 2 topweken gehad, inmiddels zijn er helaas al 4 wekenvoorbij.Vanaf vrijdag is het voor mij weer 11 dagen een unieke ervaring, wanneer ikeen trip ga makendoor Central Australiaen Northern Territory. De komende 2 weken zullen jullie dus niks van me horen, daarnaongetwijfeld weer wel!

X Stijn

Reacties

Reacties

Will

Het lijkt me erg gaaf. Je zult wel een heropvoeding nodig hebben, zoals geen kettingzaag meenemen naar de camoing.

MM

Dit zijn nou nog eens fatsoenlijke verhalen! Dat kan ik over mijn eigen website niet zeggen helaas! Klinkt top allemaal stini. Geniet ervan want voor je het weet is het voorbij....mijn jaar is namelijke voorbij gevlogen! Ik krijg ook alweer de kriebels als ik al die verhalen van je hoor!
Spreek je snel weer!!!

Rian

Ik vind je verhalen prachtig om te lezen Stijn!! Het is ook zo'n geweldig mooi land en ook jouw volgende bestemming zal weer grandioos zijn. Ook wat warmer naar het noorden toe!! Ik hoop voor je dat je ook nog kan gaan snorkelen op het Great barrier Rif.
de groetjes uit Dommelen

de buuf

He Stijn,

We volgen je wel hoor! Hier alles prima. Hoor van je moeder dat je straks wel vaker wilt komen oppassen...Haha.

X de Buuf

Margot Reelick

Ben erg benieuwd naar je volgende verkhaal. Dat het een lange vlucht is kan ik mij bedenken, maar als een jonge vent het zegt wordt het wel heel dramatisch. Afijn; je krijgt er wat voor terug.
Waar jij momenteel bent, is voor mij de eindbestemming van mijn reis. Het duurt nog even er het nov. is. Ondertussen is het voor jou:wordt vervolgd.
Geniet ze.

LizZ

Hoi Stijn
Leuk om een lekker lang verhaal van jou te kunnen lezen...nog maar 25 dagen te gaan!! Mischien heb je gehoord van de Rabo Trophy de finale speelt bij HOD op 4 juli, nm? We zoeken nog een contact persoon naar de bondsscheidsrechters dachten meteen aan jou...maar het is wel de dag na dat je landt. Heb je belangstelling? zet maar een krabbel terug of stuur een mailtje!

Hanneke

Hoi Stijn,
Wat een belevenissen in al die weken, ik kan me voorstellen dat de tijd vliegt. Geniet ervan!

Bernard

Ha die Stijn
Stijn ik begrijp dat je een geweldige tijd hebt op dat kangoeroe eiland.
Maar een ding begrijp ik niet dat als je het koud hebt geen oplossing zoekt in de vorm van een heerlijke zachte Kangeroein ( Lekker warm en zacht ) het is maar een idee hoor.

Maar zonder gijn ik vind het hartstikke fijn voor dat je dit alles mag ervaren , en geweldig dat je de familie zo gastvrij is.
Doe iedereen de groeten van ons

Gerrie/ Bernard .

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!